0344 - 667 693 info@malifestyleclub.nl

VOOR WELKE MOVES GA JIJ?

Hou jij van sporten op swingende beats? Trap jij vol energie een spinning lesje weg of werk je liever aan je lichaam met een personal trainer? Het kan allemaal bij MA Lifestyleclub. Niet alleen volwassenen maar ook kinderen doen niets liever dan bewegen, neem gerust de kids mee naar the gym voor een lesje kids dance, kids fit of een bootcamp. Wij vergeten ook zeker de 55-plussers onder ons niet. Daarvoor bieden we ook verschillende en vooral gezellige groepslessen aan.

Plezier in the gym!

Plezier hebben in sporten is erg belangrijk om gemotiveerd te blijven. No worries want wij helpen je daar graag mee. Elke dag hebben we fanatieke en gespecialiseerde trainers voor je klaar staan die je hierin begeleiden. So let’s start today.

GROEPSLESSEN

Step / BB-Training

Een dynamische work-out waarbij voornamelijk bil- en beenspieren worden getraind en de vetverbranding wordt gestimuleerd. De lessen zijn per week afwisselend basic en met choreografie.

Body-Shape

Deze les is zowel geschikt voor de beginnende als de gevorderde sporter. Het eerste gedeelte van de les is gebaseerd op vetverbranding en conditie verbetering. Het tweede gedeelte is gericht op spierversterking. De nadruk ligt op het versterken van de buik -en bilspieren. Op een leuke en efficiënte manier train je het gehele lichaam.

Bodypump

Bodypump is zowel geschikt voor de beginnende als de gevorderde sporter. Het Clubpower programma bestaat uit een 60 minuten durende fitness work-out. Met behulp van een stang en gewichten worden tijdens deze work-out alle spiergroepen getraind. Iedereen kan op zijn of haar niveau trainen. Doe mee en maak je klaar voor een snel resultaat.

Zumba

Op de heerlijke opzwepende klanken ga je helemaal uit je dak. Latin en Salsa moves laten je bewegen van top tot teen. Lekker zweten en je overtollige pondjes verbranden kan hier makkelijk.

Streetdance / Hiphop

Dans mee op muziek uit de top40, de gouden hits van de 80’s en 90’s.

Bij deze stijl maak je gebruik van passen die je op het ritme kunt uitvoeren. Variërend van kleine tot grote bewegingen. Door jouw gevoel in de dans te stoppen, kun je dansend je emoties kwijt.

 

Spinning

Deze les is zowel geschikt voor de beginnende als de gevorderde sporter. Een 50-55 minuten durende fietstraining waarin we voornamelijk werken aan vetverbranding en conditieverbetering. Op stimulerende muziek rijden we over de vlakke weg, gaan van staande in zittende klim om vervolgens nog even een flinke sprint te trekken. Iedere deelnemer kan tijdens deze work-out uitstekend op zijn eigen level trainen. Join us for a ride.

X-Co

Dit is een groepsles op de allerbeste muziek waarbij je gebruik maakt van de X-co-trainer, een aluminium buis gevuld met grit. De X-co-trainer geeft bij het begin en einde van iedere beweging een aanvullende belasting op de spieren en de bindweefselstructuren van het hele lichaam. Je traint optimaal je conditie en spieren en verbruikt een hoog aantal calorieën. Een X-co-Workout duurt slechts 45 minuten en daarvan wordt iedere minuut maximaal benut.

Total Body

Total bodywork-out is een leuke en pittige mix van oefeningen met motiverende muziek waarbij conditieverbetering en spierversterking worden gecombineerd. Tijdens het conditionele deel van de les wisselen basic steps,  en aerobic elkaar wekelijks af. Daarnaast word er bij de overige oefeningen gebruik gemaakt van onder andere elastieken, gewichtjes, en steps om de spieren te versterken.

Bij Total Body Workout ligt het tempo hoog en krijg je veel afwisseling in een uur tijd. Zo wordt het hele lichaam getraind en wordt er veel aandacht besteed aan de grootste spiergroepen. Total Body Workout zorgt ervoor dat jij het maximale uit je lichaam haalt.

Grit

Dit is een les van een half uur. Maar denk niet dat een half uur te kort is. Grit is gebaseerd op High Intensity Interval Training.  Dit houdt in dat je op hoog tempo en hoge intensiteit traint. Deze les daagt je uit om je grenzen te verleggen! Zelfs urenlang na de training ben je nog bezig met het verbranden van calorieën. Grit is de snelste manier om vet te verbranden en je houdt je spiermassa op kracht.

KickFun

Veel sporters houden van KickFun. Niet alleen vanwege het snelle resultaat, de uitdaging die iedere les brengt of het hoge fungehalte in de lessen. Het is alles bij elkaar. Door de kicks, punches, speed drills en muscle challenges vliegt de conditie vooruit en worden alle spiergroepen aangesproken in de les.

Twijfel niet langer en start direct met KickFun. Het zal je enorm veel gaan brengen en je zult ervaren waarom alle KickFun deelnemers zo verslaafd zijn aan hun KickFun lessen.

Body Jam

Een sensationele dance work-out met een mix van de leukste bewegingen uit hip hop, latin, disco en funk van les Mills, waarbij altijd de laatste dancetrends gevolgd worden. Op de sounds van actuele hits word je in een mum van tijd in hogere sferen gebracht, zodat je snel vergeet dat je bezig bent met een work-out.

Body Combat

Is een groepsfitnessprogramma op basis van bewegingen uit verschillende vechtsporten, waaronder karate, boksen en Tai Chi van les Mills. Dit betekent dat er niet alleen intensieve en explosieve, maar ook rustige en ontspannende bewegingen worden uitgevoerd. Alles gericht op evenwicht, concentratie en coördinatie.

Body Balance

Body Balance is een body & mind fitnessles in groepsverband van les Mills. Je kunt het zien als een mix van Tai Chi, Yoga, Pilates, stretching en meditatieoefeningen. Je oefent onder meer het gecontroleerde ademhalen, het verbeteren van flexibiliteit, statische kracht, concentratie en meditatie.

 

KIDS

Kids Dance

Dansen is leuk, zeker voor kinderen en daarom bieden wij dat natuurlijk aan.

Op een leuke en speelse manier maken we de gaafste choreografieën.

Dansen is voor kinderen een positieve manier van bewegen. Het sluit aan bij de bewegingsdrang van kinderen. Het stimuleert de ontwikkeling, zowel motorisch als cognitief. Het bevordert de creativiteit en fantasie van kinderen. Ook stimuleert het zelfvertrouwen. De kinderen voelen zich vrij en kunnen zichzelf zijn. Kinderen kunnen zich op hun eigen tempo ontwikkelen.

Kids Fitt

Een speciale sportles voor kinderen en jongeren van 6 tot 13 jaar. Voor kinderen en jongeren is het heel belangrijk al vroeg in aanraking te komen met sport. De motoriek moet nog ontwikkeld worden en op een jonge leeftijd doe je dat makkelijker.

Door te sporten doe je verschillende vaardigheden en eigenschappen op waar je de rest van je leven baat bij zult hebben. Denk hierbij aan het ontwikkelen van je doorzettingsvermogen, mentaliteit, vastberadenheid, zelfvertrouwen, teamgeest en nog vele andere belangrijke dingen.

KIDS

Junior circuit/conditietraining

Dit is een echte stoere les speciaal voor de jeugd. Een les opgebouwd uit verschillende oefeningen die afkomstig zijn uit het bootcampcircuit. Als je de FitKid-lessen in de fitnesszaal te individueel vindt en je een stok achter de deur nodig hebt, dan zijn deze lessen ideaal om al je energie in kwijt te kunnen.

Alle voordelen van fitness voor de jeugd op een rijtje:

  • Coördinatie training is belangrijk om blessures te voorkomen.
  • Kracht, uithoudingsvermogen en coördinatie zijn belangrijk voor het zelfvertrouwen.
  • Evenwichtige ontwikkeling van het lichaam en de houding.
  • Gewichtscontrole waardoor de kans op diabetes op latere leeftijd kleiner wordt.
  • Goede, gezonde gewoontes aanleren. Jong geleerd is oud gedaan.
  • Het ontwikkelen van een positief zelfbeeld.

PERSONAL TRAINING

Een op een top begeleiding.

Onze personal trainer is een expert die in verschillende gebieden is opgeleid zoals:

(sport)voeding, fitness/krachttraining, bodybuilding, mental coaching, verbeteren van de leefstijl, biomechanica, optimaliseren van lichaamsverhoudingen en fitness op medisch gebied.

Hierdoor is onze personal trainer zeer breed inzetbaar. Personal training is dan ook een belangrijke investering in jezelf. Personal Training helpt u op weg naar een gezonder en vitaler leven.

De voordelen van personal training:

  • Je bereikt meer resultaat in een kortere tijd. Elke training is weer anders.
  • Meer kans op succes en een stok achter de deur.
  • Minder kans op blessures (preventie).
  • Pieken op momenten wanneer het moet (wedstrijd gerelateerd).

BEDRIJFS FITNESS

Bedrijfsfitness  geeft jou de mogelijkheid om met gemiddeld 40% korting te fitnessen bij ons fitnescentrum. Dit maakt fitness niet alleen leuk en gezond, maar ook voordelig. Aanmelden kan via:

FITNESS

Rug training

Tijdens RugTraining werk je in een kleine groep aan het versterken van alle spieren die een rol spelen bij de conditie van je rug; de zogenaamde ‘core-stability’. Het woord ‘core-stability’ zegt het eigenlijk al; werken aan het sterk en stabiel maken van je lichaamscentrum.

Daarbij worden onder andere je buikspieren goed getraind. Deze zijn belangrijk voor de stabiliteit van je lage rug. Naast buikspieroefeningen krijg je ook speciale oefeningen die je rug soepel maken en je houding verbeteren. Een juiste oefenhouding en correcte uitvoering zijn bij dat alles van groot belang. Daarom is begeleiding in een goede begeleiding belangrijk.

Als je graag wilt dat er eerst met de behandelend therapeut wordt overlegd over jouw specifieke klachten, dan is dat uiteraard mogelijk. Desgewenst kunnen de vorderingen ook worden teruggekoppeld.

Let wel: RugTraining is zeker niet bedoeld als vervanging van een therapie, maar juist als een belangrijk vervolg daarop.

Om mee te doen aan RugTraining heb je niet veel nodig: trek makkelijk zittende (sport)kleding en schone (sport)schoenen aan.

Core Training

Tijdens het buikspierkwartier wordt de nadruk gelegd op het trainen van de buikspieren. Zowel de bovenste -, onderste – en de schuine buikspieren worden getraind. Het buikspierkwartier is voor iedereen die doelgericht aan de slag wil gaan met een vorm van fysieke en mentale training. Buikspierkwartier is uitdagend, maar gaat zover als je kunt. De coach zal je blijven motiveren om iedere week er tegenaan te gaan. Jong, oud, man, vrouw, beginner, gevorderde, iedereen in de buikspierkwartierles kan werken aan zijn of haar eigen doelstellingen.

Fitness Circuittraining

Circuittraining is een ‘allround’ fitnessprogramma, dat krachtoefeningen combineert met conditietraining. De trainingen vinden plaats in een groep, onder begeleiding van een instructeur.

WOW training

WOW training is een fitnessprogramma dat bestaat uit functionele bewegingen, constant gevarieerd uitgevoerd en onder een hoge intensiteit. Het doel van de WOW Training is om het lichaam op een zo gevarieerd mogelijke manier voor te bereiden op alles wat zich in het dagelijks leven kan voordoen.

Bij de WOW Training maak je geen gebruik van apparaten die bepaalde spiergroepen van je lijf isoleren, zo gebruik je je lijf in het normale leven immers ook niet. We gebruiken oefeningen uit het gewichtheffen, turnen en uit de atletiek. Deze oefeningen hebben gemeen dat ze ‘functioneel’ zijn: we tillen, duwen, trekken, rennen, springen en gooien met ons hele lijf.

Deze oefeningen mixen we in verschillende volgordes en combinaties. Op deze manier ziet de ‘Work-out of the Week’ er elke keer weer anders uit en blijf je continu uitgedaagd worden. Creativiteit in de training loont zich en routine is de vijand.

We trainen allemaal dezelfde technieken en bewegingen, de weerstand en intensiteit worden natuurlijk aan het individu aangepast. Hierdoor is WOW Training toegankelijk voor iedereen; jong en oud, fit en wat minder fit.

ONTSPANNING

Hatha Yoga

Is een rustigere yogales, waarin je lekker ontspannen je spieren stretcht en sterk maakt. Als je aan yoga doet, kun je beter ontspannen, loslaten en genieten. Ook geschikt voor de beginnende yogabeoefenaar.

LADIES ONLY FITNESS!

Elke zondagavond organiseren we speciaal voor de dames een fitness-sessie of een groepsles.

Tijdstip 19.00 -21.00 uur

MEDISCH FITNESS

Medische fitness is een trainingsmethode voor diverse aandoeningen van het bewegingsapparaat. Een blijvende vermindering of verdwijning van klachten wordt veelal bereikt door een persoonlijk, goed onderbouwd en motiverend bewegingsprogramma.

Medische fitness is een trainingsprogramma afgestemd op de persoonlijke belastbaarheid onder deskundige begeleiding van een fysiotherapeut.

Het programma richt zich op het verhelpen van specifieke klachten of het beter kunnen functioneren met een bepaalde aandoening. Deze vorm van fitness heeft als doel:

  • Het leren kennen van de grenzen van het lichaam tijdens inspanning.
  • Het verbeteren van algemene conditie, uithoudingsvermogen, gevoel van fitheid, kracht, hart- en longconditie en coördinatie.
  • Het verlagen van lichaamsgewicht.

 Voor wie?

  • Mensen met (langdurige) klachten, die verband houden met het houdings- en bewegingsapparaat.
  • Mensen die na een knie- , heup- of rugoperatie een aanvulling op hun revalidatieperiode willen hebben.
  • Mensen die bekend zijn met hartfalen, hoge bloeddruk, diabetes en longaandoeningen.

Het is gebleken dat met name deze doelgroep extra aandacht nodig heeft, voordat er kan worden deelgenomen aan normale sportbeoefening.

Wij bieden een veilige methode en een professionele omgeving om aan je klachten te werken of om ze te voorkomen. Een medisch trainingsprogramma wordt specifiek op de individuele doelstelling van de deelnemer afgestemd. Het programma is ontwikkeld voor mensen met lichamelijke klachten die actief aan hun herstel willen werken.

 

55+ groepslessen

Spinning, BodyShape, Fitness en Yoga

Voor iedereen die rustig wil beginnen omdat je:

– Na lange tijd weer wilt gaan sporten.

– Niet meer zo piepjong bent.

– Overgewicht hebt.

– Nek-, rug-, schouder-, knie- of andere klachten hebt.

– Moet revalideren na een ongeval.

Het gewoon gezellig vindt in deze groepen, want gezellig…. dat is het! 

Shares
Share This